Vandens turizmas. Technika. Pripučiamos valties valdymas

<< Į TURINĮ >>


Pripučiamos valties valdymas


Kokpite įtvirtintas bagažas didina valties standumą. Valtyse, kuriose nėra pripučiamo dugno, krovinys tvirtinamas ant brezentinės juostos, aptraukiančios valtį skersai (krovinys dugno nesiekia). Irkluotojai įsitaiso ant balionų (,,LAS, e" gali būti kokpite) po 1 ar 2 kiekviename valties borte. Be to, „LAS, o" ar „NDL" gale įsitaiso vairininkas. Irkluotojai ir ypač vairininkas įsitvirtina kojomis, pėdas pakišdami po kuprinėmis ar po balionais. Pripučiamos valtys („LAS", „NDL") valdomos pagal baidarių valdymo principą - plaukiama valties išilginės ašies kryptimi. Stiprioje srovėje naudojami visi baidarių valdymo technikos elementai: pasvirimai, užkabinimai, prisitraukimai. Skirtumas tik tas, kad vieno baidarės irkluotojo darbas čia atliekamas vienos irkluotojų poros, sėdinčios skirtinguose bortuose. Valdymo sėkmė priklauso nuo sutartinų poros (ir viso ekipažo) veiksmų.
Pripučiamiems plaustams (PSN-10, SP-12) dažniau naudojama plaustų valdymo technika: keičiama judėjimo kryptis, nepasukant plausto, t. y. stengiamasi persistumti skersai srovės, judant šonu.
Kai pripučiamos valtys ir plaustai pakliūna į aukštų stovinčių bangų grandinę, irkluotojai dirba tik tarp bangų, o lipant į bangos keterą, laikosi, kad nebūtų išmesti iš valties. Vairininkas dirba visą laiką, tačiau laikytis jam reikia dar stipriau.
Jei į kokpitą pakliūna vandens, tai valtis sunkiau apverčiama, bet ir sunkiau valdoma.
Jei pripučiama valtis neįstengia pabėgti nuo viražo ir gresia smūgis į išorinį viražo krantą, geriau susidurti su krantu valties nosimi, o toliau riedėti pakrante, sukantis apie vertikalią ašį. Susidūrimo smūgį reikia sumažinti irkluojant atgal.


<< Į TURINĮ >>

scroll back to top