Upė Laukesa Laucesa Avilė Nikajas. Aprašymas, informacija, vandens turizmo maršrutas, atstumai.

Laukesa (latv. Laucesa) - upė Lietuvoje (Zarasų rajone) ir Latvijoje (Daugpilio savivaldybėje), Dauguvos kairysis intakas. Ilgis 68 km, baseino plotas 707 km2 (Lietuvoje 250 km2). Išteka iš Avilio ežero, 8 km į vakarus nuo Zarasų. Teka per Auslo, Zaraso, Zarasaičio, Griežtos ir Laukeso ežerus. Įteka į Dauguvą 266 km nuo jos žiočių Daugpilio pietiniame pakraštyje. Iki Auslo ežero vadinama Avile, iki Zaraso ežero - Nikajumi. Vidutinis nuolydis 114cm/km  (Lietuvoje 100 cm/km), plotis 6-8 m, kai kur iki 18-20 m, gylis 0,6-1,1 m, srovės greitis 0,1–0,5 m/s. Vidutinis debitas prie Lietuvos-Latvijos sienos 1,85 m3/s, žiotyse apie 6 m3/s. Vandens kelionė šia upe tinka turintiems patirtį  vandens turistams. Rekomenduojamos plaukimo priemonės - baidarės, kajakai, pripučiami laiveliai. Maršrutas sunkokas. Įdomiausia maršruto atkarpa - nuo Smėlynės iki Abotini.

 

Kada Visus metus. Atkarpą nuo Laukeso ež. iki Grenzde esant aukštam vandens lygiui pavasarį ar po ilgalaikių lietų.

Kliūtys Rėvos, užtvankos, užvartos.

Sudėtingumas WW 1 (2).

Kraštovaizdis ŽvaigždutėŽvaigždutėŽvaigždutėŽvaigždutėŽvaigždutė

Upės ekologinė būklė Upės ekologinė būklė - labai gera.

 

km

41.9  Kelio (A6) Vilnius-Daugpilis Tiltas tiltas. Gyvenvietė Zarasai.

41.8 Laukesa įteka į Zarasaičio ežerą. Ežero plotas 32 ha, ilgis 1870 m, didžiausias plotis 590 m, kranto linijos ilgis 4350 m. Krantai aukšti, apaugę pušynais.

41.4 Laukesa išteka iš Zarasaičio ežero. Iki Griežtos ežero upė nukrenta 4,2 m (vidutinis nuolydis 262 cm/km). Upė plati, patvenkta.

41.1 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė Zarasai.

40.7  Užtvanka Užtvanka. Virš jos  Tiltas tiltas. Gyvenvietė Zarasai. Upės plotis apie 10 m; keletas rėvelių.

39.7 33.9 Laukesa įteka iš Griežtos (Griežtų) ežerą. kr.Zarasai. Ežero plotas 23 ha, ilgis 1,2 km, didžiausias plotis plotis  0,4 km. Kranto linija vingiuota, šiaurinėje dalyje yra dvi įlankos. Krantai statūs, aukšti, apaugę medžiais, krūmais.

39.0  Laukesa išteka iš Griežtos ežero. Vidutinis nuolydis iki Laukeso ežero 58 cm/km. Upė teka laukais, krantai žemi, srovė vidutinė. Vagos plotos 5-10 m.

38.7 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė Sarakiškės.

38.5 Tiltas Tiltukas. Gyvenvietė kr.Sarakiškės.

38.2 ds dš.intakas. kr.miškelis.

37.9 ds dš.intakas. kr.miškelis.

37.3 Tiltas Tiltukas. dš. apie 1 km nedidelis miškas.

36.3 ds dš.intakas. Gyvenvietė dš.Žalmedžiai.

35.7 Kelio (A6) Vilnius-Daugpilis Tiltas tiltas. Gyvenvietė dš.Smėlynė.

35.6 Laukesa įteka į Laukeso (Smėlynės, latv. Laucesas ezers) ežerą. Ežero plotas 184 ha, ilgis 2270 m, didžiausias plotis 1180 m, kranto linijos ilgis 7800 m. Gylis siekia 15,5 m. Yra 3 salos. Šiaurinės dalies krantai aukšti ir statūs. Įteka upelis iš Balto ežero.

34.8 Laukesa išteka iš Laukeso ežero. Toliau upė teka Lietuvos-Latvijos siena. Gyvenvietė dš.Smėlynė. Gyvenvietė kr.Egipte. Vagos plotis 7-15 m. Vidutinis nuolydis iki 34.4 km 125 cm/km. Vagoje retos rėvos, sraunumos, srovė greita.

34.7  Kelio (A6) Vilnius-Daugpilis Tiltas tiltas. Gyvenvietė dš.Smėlynė. Gyvenvietė kr.Egipte.

34.4 kr kr.intakas. Gyvenvietė dš.Smėlynė. Gyvenvietė kr.Egipte. Vidutinis nuolydis iki 33.5 km 122 cm/km.

34.0 ds dš.intakas iš Samanio ežero. dš.Zariškės. Krantai labai aukšti, vietomis statūs. Upė teka „tarpekliu“. Nuolydis didelis. Yra nemaža užvartų. Srovė greita, dažnos rėvos, sraunumos. Pakrantėse miškai.

33.5  Vidutinis nuolydis iki 32.2 km 338 cm/km.

32.2 Toliau upė teka Latvijos teritorija. Vidutinis nuolydis iki užtvankos 355 cm/km.

31.2 kr kr.intakas.

30.3  Užtvanka Užtvanka. Aukštis 2,8 m. kr.Pukes. Vidutinis nuolydis iki 28.1 km 338 cm/km.

29.4 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė kr.Pukes. Gyvenvietė dš.Sietini.

28.5 kr kr.intakas iš didelio Meduma ežero.

28.1 kr kr.intakas.  Krantai žemėja. Upė išteka iš „tarpeklio“. Nuolydis sumažėja, srovė sulėtėja. Vidutinis nuolydis iki Grendze  105 cm/km. Miškas atsitraukia nuo upės, slėnis paplatėja, pakrantės pelkėtos. Atstumai tarp rėvų palaipsniui didėja, srovė lėtėja.

27.2 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė kr.Auzani. Gyvenvietė dš.Abotini.

27.1 ds dš.Grendze. Miškas vėl priartėja prie upės, krantai paaukštėja. Vidutinis nuolydis iki 26.4 km 114 cm/km.

26.4 Vidutinis nuolydis iki 25.4 km 63 cm/km.

25.4 kr kr.intakas iš Golodajevkas ežero. Vidutinis nuolydis iki Likais tilts 87 cm/km.

23.9 Gyvenvietė dš.Likais tilts. Miškai vėl truputį nutolsta nuo upės. Vidutinis nuolydis iki Pakrace 74 cm/km.

23.6 Kelio Medumi-Kščeva Tiltas tiltas. Gyvenvietė dš.Likais tilts. Gyvenvietė kr.Dzelmes. Rėvų beveik nėra. Srovė vidutinė.

23.2 ds dš.intakas iš Klavišku ežero.

21.6 kr kr.Pakrace. Slėnis vėl siauras, miškas priartėja. Vidutinis nuolydis iki 20.4 km 58 cm/km.

20.4 Slėnis vėl išplatėja, miškas nutolsta, pakrantės drėgnos. Vidutinis nuolydis iki Birkeneli 45 cm/km.

18.4 Gyvenvietė kr.Birkeneli. Gyvenvietė dš.Kirkoli. Upėje keletas paskutinių rėvelių. Miškai tai priartėja prie upės, tai truputį nutolsta. Vidutinis nuolydis iki Kumpota 173 cm/km.

16.8 kr kr.intakas iš Sila ežero. Gyvenvietė kr.Prauli.

16.3 ds dš.Kumpota. Žemiau upė kanalizuota. Vidutinis nuolydis iki geležinkelio tilto 41 cm/km.

13.6 Gyvenvietė dš.Dimanti.

13.0  kr kr.intakas. Gyvenvietė kr.Daugava.

12.6 Kanalizuotas upės ruožas baigiasi. Gyvenvietė kr.Daugava.

12.2 Tiltas Tiltukas. Gyvenvietė kr.Daugava.

11.6 Geležinkelio Tiltas tiltas. Gyvenvietė kr.Daugava. Vidutinis nuolydis iki Lauces 65 cm/km.

11.4 ds dš.Janupite.

10.8 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė dš.Jaunviesture.

9.7 Gyvenvietė dš.Lakstigalas.

8.3 ds dš.Lauces (Zelenka). Vidutinis nuolydis iki 5.1 km 50 cm/km.

7.8 Tiltas Tiltas. Gyvenvietė dš.Smildzini 2. Gyvenvietė kr.Bandinieki.

7.2 ds dš.Karčemnaja rečka. Upė labai vingiuoja, vietomis „nukerta“ kilpas.

7.1 Tiltas Tiltas.

5.1 Upė teka laukais; pakrantėse reti medžiai, krūmai.  Vidutinis nuolydis iki 2.9 km 50 cm/km.

2.9 kr kr.intakas. Vidutinis nuolydis iki žiočių 83 cm/km.

2.5 Tiltas Tiltas.

1.8 ds dš.intakas.

1.2 kr kr.intakas.

0.2  Tiltas Tiltas. Gyvenvietė Daugpilis.

0.0 Laucesa įteka į Dauguvą. Gyvenvietė Daugpilis.

scroll back to top