Kelionės grafikas
Kelionės grafikas turi būti sudarytas patikimas, kad grupė maršrute, nukrypus nuo grafiko, galėtų teisingai sureaguoti ir atitinkamai pakeisti kelionės režimą. Baidares ir bagažą paruošti žygiui galima per 1 val. Rengiantis IV-V s. k. kelionei, paruošiamieji darbai krante užtruks 1-1,5 paros (reikia sutvirtinti visus baidarės mazgus, hermetizuoti bagažą, paruošti gelbėjimo įrangą). Plaustas su pripučiamais elementais arba katamaranas surenkami per 2 dienas; medinis plaustas statomas 4 dienas. Sudarant plaukimo grafiką, dienos plaukimo normą verta 1-2 valandomis padidinti ar sumažinti, kad galima būtų planuoti nakvynę žemiau sudėtingiausių kliūčių (emocinė įtampa trukdo ilsėtis aukščiau sudėtingo slenksčio) arba aukščiau gyvenviečių (gyvenvietėn geriau patekti rytą; be to, žemiau didelių gyvenviečių būna užterštas vanduo). Keliaujant kalnų upėmis, nakvynę geriausiai numatyti ties intakų žiotimis; neplanuoti nakvynės siauruose tarpekliuose arba užpelkėjusioje zonoje. Poilsio dienas reikia planuoti maždaug po kiekvienų penkių kelionės dienų, praplaukus pačius sudėtingiausius ruožus: galimas dalykas, kad poilsio diena bus sunaudota kaip laiko rezervas avarijos pasekmėms likviduoti. Atliekant IV s. k. kelionę, baidarininkų grupėje vidutiniškai įvyksta viena avarija (situacija, kai ekipažą reikia gelbėti), o V s. k. kelionėje - po 1 avariją kiekvienam ekipažui. Avarijos pasekmės likviduojamos vidutiniškai per 0,5 paros. Po kelionės inventorius sutvarkomas per 1-4 valandas. Numatant kelionei laiką, taip pat galima orientuotis pagal 3 lentelę; jei pagrindinės maršruto atkarpos yra viršutinėje lentelės dalyje, geriau plaukti anksčiau, kai vanduo upėje bus aukštesnis; jei pagrindinės maršruto atkarpos yra apatinėje lentelės dalyje, geriau plaukti vėliau, kai vanduo bus žemesnis. Parenkant plaukimo laiką, reikia atsižvelgti į dienos ilgumą plaukimo rajone: jis turėtų būti ne trumpesnis kaip 14-15 valandų (kad galima būtų plaukti ir stovyklą įrengti šviesoje, žr. skyrių „Dienos režimas").
|